Fot.
kadr z filmu "Nightmares", m. Bikini Beach, Lotti Peach

Konkurs Filmów Muzycznych

Kategorie

Filmy krótkometrażowe
Dla dorosłych
Pokazy konkursowe
17.04
-
/
2024
20.00

Kurator:

Kill Everyone, m. GOGA MASON, Ambrus Nagy, Gergely Nagy, Péter Futó, Węgry, 2022, 2’38’’

1.	Kadr z teledysku animowanego. Profil czarnej postaci narysowanej pisakiem na żółtym tle. Postać trzyma za swoimi plecami nóż.

Przygody zabójcy.

Geshem Bejuni, m. Soul Supreme, Tal Uliel, Izrael, 2023, 3’03’

 2.	Kadr z teledysku animowanego. Niebieski i czerwony kształt przypominający postacie siedzące w tramwaju lub autobusie. Za oknami pojazdu znajdują się budynki.

„Geshem Bejuni” to teledysk kolaboracyjny z muzyką amsterdamskiego artysty Noama Ofira, znanego jako Soul Supreme. Projekt płynnie łączy estetykę druku risograficznego z eksperymentalnymi technikami cyfrowymi 3D, tworząc żywiołowy, teksturowany styl wizualny, który synchronizuje się z muzyką, przekazując potężne przesłanie związane z połączeniem, zapraszając widzów do abstrakcyjnej podróży.

Internet Gaga, m. Reinhold Bidner, Reinhold Bidner, Austria, 2023, 2’17’’

 3.	Kadr z teledysku animowanego. Mężczyzna w czarnej koszulce oraz okularach narciarskich stoi na tle obrazu i wskazuje palcem przed siebie. Na obrazie znajdują się trzy koty w takich samych okularach, telefony komórkowe, butelki z mlekiem oraz naczynia z jabłkami.

Kiedyś (nie tak dawno temu) ludzie wierzyli, że w Internecie stworzymy wolne i demokratyczne miejsce nieskończonej wiedzy. 

Kilka pobrań, przesunięć i hate'ów później wiemy już, że ponieśliśmy ogromną porażkę. 4Real!

Miramis, m. Oskar Schuster, Angie Siveria, Oskar Schuster, Niemcy, 2022, 2’27’’

4.	Kadr z teledysku animowanego. Kobieta w pozie baletnicy, ubrana w białą sukienkę, w czarnych włosach upiętych w kok. Do rozłożonych ramion kobiety przyczepione są duże, motyle skrzydła.

Prawdopodobnie wielu ludzi miało w dzieciństwie słoik na ciasteczka, w którym przechowywane były najbardziej tajemnicze skarby: stare rodzinne zdjęcia, figurki, naklejki, kasety wideo i sekretne wspomnienia. Ile pudełek potrzeba, aby przechować wszystkie pamiątki? Czy w takim pudełku można uchronić bliską osobę przed wojną i przenieść ją w bezpieczne miejsce? Wiersz Angie Siveri to refleksja na temat trwającej w Ukrainie wojny, jej dzieciństwa w Doniecku, które obecnie jest tymczasowo okupowane.

Zawsze chciałem być psem. Nawet nieładnym, m. Andrzej Konieczny, Wojciech Siejak, Polska, 2022, 4’28’’

 5.	Kadr z teledysku animowanego. Zwierzę przypominające pudla, w różowej obroży. Tło gradientowe w odcieniach koloru żółtego i niebieskiego.

Krótki film animowany podejmujący temat nieustannej rywalizacji rozumu i zmysłów. Nieliniowa narracji porusza się pomiędzy światami metafor, wspomnień i wyolbrzymionej rzeczywistości. Mieszkańcy każdego wymiaru stają przed wyzwaniami, na które nie są przygotowani. Co robić, gdy racjonalność staje się nie do zniesienia?

Nightmares, m. Bikini Beach, Lotti Peach, Niemcy, 2023, 3’43’’

6.	Kadr z teledysku animowanego. Twarz mężczyzny o brązowych włosach i białych oczach. Na czole znajduje się niewielka dziura, z której leci krew.

Teledysk dla mojego zespołu (bikini beach ang. plaża bikini). Jest o koszmarach w mojej głowie.

665, m. xDZVONx, Matías Edgardo Negro, Argentyna, 2023, 3’32’’

 7.	Kadr z teledysku animowanego. Dziewczyna z kwiatami we włosach i różowej, wzorzystej sukience pochyla się. W tle planeta Saturn oraz zbiór brązowych liści dębu.

Młoda kobieta zostaje uwięziona w pokręconym świecie, którym rządzi tyrański Bóg Słońca. Bóg porwał ją i jej przyjaciół, aby zaspokoić swoje apokaliptyczne perwersje, pozostawiając protagonistkę zupełnie samą. W nocy młoda kobieta otrzymuje niespodziewaną pomoc, która staje się jej ostatnią szansą na ujście z życiem.

Rekonstrukt, m. Gábor Ulrich, Gábor Ulrich, Węgry, 2023, 4’04’

8.	Kadr z teledysku animowanego. Zbiór kolorowych figur geometrycznych, układających się w różne kształty.

W 1923 roku Andor Weininger, węgierski artysta, muzyk i lider grupy Bauhaus w Weimarze, spisał na papierze pierwszy scenariusz węgierskiego filmu animowanego, jednak jego abstrakcyjne, całkowicie artystyczne dzieło zostało zrealizowane dopiero dokładnie sto lat później.

Gagnant, m. Bizar, Capucine Gougelet, Capucine Muller, Francja, 2023, 3’04’’

9.	Kadr z teledysku animowanego. Stacja metra. Mężczyzna z walizką siedzący na krześle przypominającym donata. W tle billboardy reklamowe.

Młody i zbyt ambitny menedżer call center uprzykrza życie swoim pracownikom. Pewnego siebie i głęboko przekonanego o tym, że ma przed sobą świetlaną przyszłość mężczyznę, dosięgają trudy jego codziennego życia, gdy tylko wychodzi z pracy...

Devil Oh Devil, m. The Holy Gasp, Txesco Montalt, Kanada, 2023, 4’22’’

10.	Kadr z teledysku animowanego. Czarna postać w welonie i z bukietem kwiatów otoczona kolczastymi gałęziami na czerwonym tle.

Smutna i cierpiąca młoda kobieta przyjmuje oświadczyny Diabła, który zabiera ją do Piekła,by tam ją poślubić. Widząc, że zniknęła, jej brat udaje się pod ziemię, aby przerwać ślub, pokonać Diabła i sprowadzić siostrę do domu.

Stare, m. Impérieux, Nikola Radulovikj, Bułgaria, 2023, 3’59’’ 

11.	Kadr z teledysku animowanego. Stworek z dużą, jasną głową stoi przed ścianą. Na ścianie wiszą cztery połączone ze sobą kablami aparatury. Przed ścianą fotel i krzesła.

Teledysk do utworu Stare zespołu Impérieux. Projekt współpracy Nikoli Radulovikj (nikolarr.com) i Sofia Records.

Illusion, m. Hilguem, Jin Woo, Korea, 2023, 5’32’’

12.	Kadr z teledysku animowanego. Czarno-biała postać klęcząca na tle góry złożonej z niewyraźnych ludzkich ciał. Z obu boków dwa zbiorowiska czerwonych ludzkich ciał.

"...czy to jest prawdziwe czy to tylko potwór, którego stworzyłem we własnym umyśle?"

In front of me, m. Sol Invisible, Yuliana Brutti, Brazylia, 2022, 5’24’’

13.	Kadr z teledysku animowanego. Dwie nagie postacie wykonane z wełny stoją naprzeciwko siebie. Znajdują się w pokoju sypialnianym z dużym oknem i łóżkiem.

Trzy razy w tym samym miejscu. Dwóch ludzi mieszkających i dzielących swoją miłość w jednej przestrzeni przez lata. Miłość, która przemienia.

Onti, m. Ab Re, Miloš Tomić, Serbia, 2023, 5’09’’

14.	Kadr z teledysku animowanego. Rozwinięta rolka papieru na białym tle. Dookoła niej umieszczone są przedmioty w kolorze czerwonym między innymi grzebień, widelec, fragment balona, piórko i rozgwiazda.

Onti to wyimaginowana postać. Jest parafrazą naszej podświadomości. Jest zarówno koszmarem, jak i nieodłączną częścią naszego istnienia. Ten krótki teledysk uosabia przypadkowość uczuć, myśli, zdarzeń i spostrzeżeń z nim związanych. Nie ma liniowej akcji. Niemal każda klatka filmu jest fuzją dwóch, a nawet trzech warstw oddzielnie wykonanych animacji. Ciesz się i zrozum to tak, jak to czujesz!

Kocyk, m. Łona x Konieczny x Krupa, Polska, 2023, 3’41’’

15.	Kadr z teledysku animowanego. Tył szarego samochodu oświetlonego promieniami słońca. Po prawej stronie samochodu znajduje się niewyraźna postać.

"KOCYK" to trzeci singiel tria Łona x Konieczny x Krupa promujący albumu „TAXI”. Twórcy stawiają sobie tym razem ważkie pytania: Jak znaleźć źródło stylu? Gdzie jest krynica mocy? Co jest najważniejsze w pracy taksówkarza? Rozstrzygnięcie wszystkich tych palących kwestii przynosi ich najnowsze nagranie "KOCYK".

Going Potato, m. Nona Problemo, Jonas Lucien Callebert, Belgia, 2022, 5’04’’

16.	Kadr z teledysku animowanego. Garnek gotującej się wody na kuchence indukcyjnej. W środku garnka dwa ziemniaki z doczepionymi oczami, nosem, ustami i rękami.

Uroczy zwierzak nudzi się w różowym pokoju dziecięcym. Rozpoczyna ucieczkę poza swoją klatkę. Nagle zza drzwi wychodzi dziwny, niepokojący człowiek ziemniak z innego świata, z inną historią do opowiedzenia: muzyczny świat ekologicznych katastrof i podwodnej fantastyki naukowej. Ta dystrakcja w końcu pomaga w wielkiej ucieczce, ale w znacznie bardziej spektakularny, brutalny a także niepotrzebny sposób.

Horsetail, m. Resina, Mateusz Jarmulski, Polska, 2022, 4’34’’

17.	Kadr z teledysku animowanego. Czerwony profil postaci kobiety w ruchu pomiędzy czerwonymi płomieniami na czarnym tle.

Protesty na rzecz praw kobiet w całej Polsce przerodziły się w mroczną opowieść o zemście inspirowaną słowiańską kulturą ludową, będącą owocem współpracy reżysera Mateusza Jarmulskiego i muzyki Resiny.

Oblivion, m. Mervyn, Imhoff Igor, Niemcy, 2023, 3’35’’

18.	Kadr z teledysku animowanego. Grupa sześciu postaci w czarnych ubraniach w pozycji siedzącej spoglądają przed siebie. Ich twarze przypominają białe maski z pustymi oczodołami.

Frenetycznie rwąca animacja przetworzona przez różne techniki w tym uczenie maszynowe, odsłania potwory i ciemności świata w promieniach rentgenowskich.

Beautiful Figures, m. Magda Drozd, Soetkin Verstegen, Belgia, 2022, 4’ 

19.	Kadr z teledysku animowanego. Czarne szkice postaci w różnych pozycjach między innymi stojącej, pływającej na białym tle.

Myśli falujące na powierzchni stron osobistego notatnika, prowadzonego podczas pobytu w różnych laboratoriach naukowych w Zurychu. Przepływają między sobą niczym mapa myśli zawierająca niedokończone pomysły na temat pamięci, obrazowania medycznego, komórek i starzenia się.

Horizonte de sucesos, m. Tiburona, Pablo Ballarín, Hiszpania, 2’50’’

20.	Kadr z teledysku animowanego. Dłonie szkieletu trzymające trzy kolorowe karty z talii kart. Na kartach postacie kobiet z różnymi instrumentami muzycznymi.

Teledysk dla zespołu Tiburona.

Ryż i Kurczak, m. Blitzed, Kamil Wójcik, Cat Kaczmarek, Polska, 2023, 1’35’’

21.	Kadr z teledysku animowanego. Postać mężczyzny w czarnym ubraniu i kaszkiecie na głowie trzyma w ręce mikrofon. Na lewej ręce ma tatuaże, przed nim znajduje się duża grupa fanów.

Znowu dostałeś zadyszki na schodach? Masz dosyć swojej wątłej sylwetki? Rzygasz kiedy patrzysz w lustro? Nie masz czasu na siłownie? Wspaniale! Turbo Kurczak został powstał specjalnie dla ciebie! Jest wypełniony proteinami, testosteronem, ołowiem, nienawiścią i żądzą mordu, a w dodatku smakuje jak śląska rolada! żryj i rośnij! Dalsza część ulotki jest nieczytelna.

Ven A Mi, m. Ours Samplus, Ugo Vittu, Francja, 2023, 3’45’’

22.	Kadr z teledysku animowanego. Wygięte ciało człowieka ze złotą i ozdobioną kamieniami maską Buddy zamiast twarzy. W tle erupcja lawy z wulkanu.

Oniryczna podróż przez świat i kultury w celu odkrycia fantasmagorycznych krajobrazów niesionych przez elektroniczną i psychodeliczną muzykę.