Miłość… czasem daje w kość, czasem dodaje kopa do życia. Co za niesamowite, wspaniałe, cudowne uczucie. A jeśli być kochanym/kochaną to tylko jeśli jesteś akceptowany/a za to kim jesteś - nieważne czy jesteś niedźwiedziem, kurą, człowiekiem czy samosem.
Selekcja kuratorska Anety Ozorek, Dyrektorki Artystycznej Kaboom Animation Festival w Amsterdamie, ukazuje piękno miłości w jej wszystkich odsłonach, formach i kształtach. Czasem śmiertelnie poważnie, czasem nostalgiczne, a często z charakterystycznym absurdalnym i czarnym poczuciem humoru.
Polecamy seans w pojedynkę, dwójkę, trójkącie i we wszystkich innych ulubionych kombinacjach.
Ja [wstaw część ciała] ciebie / I [insert body part] you, Alex Goddard, Wielka Brytania 2014, 1’5’’
Miłość to uczucie najczęściej kojarzone z sercem, ale dlaczego by nie poszukać dalej? Romantyczna i dość dziwna oda do miłości.
Uroczo / Adorable, Cheng-Hsu Chung, Tajwan, Wielka Brytania 2018, 5’43’’
Miłość, dyskryminacja i wolność! "Uroczo" to animacja o podróży osoby queer, podczas której bada ona swoją seksualność oraz queerową społeczność.
Howard, Julia Pott, Wielka Brytania 2010, 3’54’’
Pamiętasz jeszcze nasze pierwsze spotkanie? Byłeś genialny, dowcipny, atrakcyjny dla oka… coś się zmieniło.
Kocham chuliganów / I Love Hooligans, Jan-Dirk Bouw, Holandia 2013, 13’
Futbolowy ultras jest bezwarunkowym miłośnikiem swojego klubu. Jednak będąc gejem, musi ukrywać swoją tożsamość, aby przetrwać w umiłowanym świecie chuliganki.
1325 kilometrów 227 dni / 1325 kilometers 227 days, Gustavo de Almeida, Vítor Teixeira, Brazylia 2021, 5’06’’
W styczniu 2020 Vítor i Gustavo zdecydowali się na związek na odległosć. Plan zakładał spotkania co kilka miesięcy – niestety te plany zrewidował COVID. To opowieść o tym, jak para pokonała czas i dystans dzięki wielkiej miłości i wiadomościom głosowym na Whatsappie.
Camille, Nathanaël Sonn, Francja 2020, 3’52’’
Gdy Camille ma właśnie wziąć kąpiel, jej alterego odwiedza ją w łazience. Rozmowa z wersją siebie, którą powinna się stać, pozwala jej lepiej zrozumieć problemy i wątpliwości związane z budowaniem własnej tożsamości.
Jedząc w ciemności / Eating in the dark, Inari Sirola, Wielka Brytania 2021, 9’05’’
Podglądamy jak Siro stara się odkryć samą siebie poprzez wężowe dilda, stawianie granic i podróż po zagmatwanym lesie.
Raymonde, albo ucieczka do góry / Raymonde or the vertical escape, Sarah van den Boom, Francja 2018, 16’41’’
Raymonde ma już po dziurki w nosie groszku, mszyc, brudnych majtek i ogródka warzywnego. Marzy jej się seks, miłość i bezmiar nieba...
Między nami dwojgiem / Between us two, Wei Keong Tan, Singapur 2017, 5’03’’
Gej rozmawia ze swoją nieżyjącą już matką.
Siostra i brat / Sister and brother / Soeur et frère, Marie Vieillevie, Francja 2012, 4’02’’
Historia młodej dziewczyny i bardzo bliskiej przyjaźni łączącej ją ze swoim starszym bratem.
Sandy, Joseph Mann, Wielka Brytania 2013, 2’32’’
Nadmorskie słońce, piasek i piękne bąbelkowe morze. Tylko nie oczekuj powrotu z nienaruszoną niewinnością...
Miłosny trójkąt / Love triangle, Yasmeen Ismail, Wielka Brytania / United Kingdom 2007, 3’
Młody mężczyzna próbuje sobie poradzić z faktem, że jego dziewczyna niespodziewanie zmieniła kształt. Dowcipny i poruszający komentarz na temat współczesnej fiksacji wielkością i kształtem.
Aneta Ozorek jest Dyrektorką Artystyczną Kaboom Animation Festival (Holandia), kuratorką i ekspertką edukacyjną. Ma rozległe doświadczenie w organizowaniu filmowych wydarzeń branżowych, warsztatów, wystaw i festiwali.
Jest szefową sekcji krótkich metraży na CEE Animation Pitching Forum, członkinią rady REX Animation Festival (Sztokholm) i organizacji działającej na rzecz rozwoju rynku filmów krótkometrażowych Short Film Conference.
Jest również polską ambasadorką Europejskiej Nagrody Animacji i członkinią European Children Film Association (ECFA). Była członkinią jury na Berlinale, Fantoche Animation Film Festival (Szwajcaria), Odense Film Festival (Dania), Primanima (Węgry), Anibar (Kosowo), Kineko (Japonia) and many others. Jest ilustratorką siedmiu książek dla dzieci i jednej okładki płyty winylowej. Nie może żyć bez lodów czekoladowych i pistacjowych.